[ تدوین استراتژی محتوا سئومحور ]

استراتژی محتوا تعیین می‌کند:

چه چیزی را در چه زمانی و به چه شکلی مطرح کنید، تا مشتریان بالقوه جذب شوند، اعتماد کنند و دکمه پرداخت نهایی را تاچ یا کلیک کنند.

content-strategy

گام اول: تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شما برای کسب‌وکارتان

ابتدا جلسه‌ یا جلساتی باهم خواهیم داشت تا درک صحیحی نسبت به هویت و جایگاه کسب‌وکار و همچنین اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی که برای کسب‌وکارتان دارید به‌دست آوریم.  حتی در حوزه‌های مشابه، هر کسب‌وکار هویت، منابع و اهداف منحصربه‌فرد خودش را دارد و بنابراین برای رسیدن به آنچه انتظار دارد با یک برنامه و استراتژی عمومی محقق نخواهد شد.

گام دوم : بررسی جایگاه و وضعیت فعلی شما در فضای آنلاین   

وضعیت فعلی کسب‌وکار شما در فضای مجازی به‌طور کلی بررسی و آنالیز می‌شود.

مرحله سوم: شناسایی و تعیین بهترین مسیر و ابزارها برای رسیدن به هدف
 

این مرحله شامل تحقیق بازار و انجام تحقیقات مختلف در راستای کسب شناخت بیشتر از مشتریان ایده‌آل شما است.

 

» بررسی و آنالیز رقبا:

در این مرحله رقبای شما، شناسایی شده و  نقاط ضعف و قوت آنها در حوزه‌های مختلف  به‌طور کامل بررسی می‌شود. رقبا منابع بسیار ارزشمندی هستند که اطلاعات بسیار مفید و گرانبهایی را می‌توان از بررسی و اسکن عملکردشان به دست آورد.

 

» تحقیق کلمات کلیدی

درباره کلمات یا عبارات مرتبط با محصول یا خدمات شما که برای مشتریان بالقوه شما جذاب است و درباره‌شان جستجو می‌کنند، و یا به محتوای سایت شما کمک می‌کند رتبه‌ بالاتری در موتورهای جستجو بگیرند تحقیق کرده و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بخش keyword research   یکی از مهمترین مراحل تدوین استراتژی محتوا به‌شمار می‌آید.  زیرا وظیفه جذب مشتریان بالقوه جدید را برعهده دارد.

تحقیقات عبارات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف گوگل و پلت‌فرم‌های تخصصی، انجام می‌شود.

 

» شناخت مخاطب هدف و پرسونا

شناخت پیچیدگی‌های ذهنی و روانی انسان مطمئنا کار آسان و روتینی نیست. با این‌حال در حوزه تدوین استراتژی محتوا با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان به شناخت قابل‌قبولی از پرسونا مشتریان ‌ایده‌آل رسید. شناخت نیازها، دغدغه‌ها ، سلایق، ارزش‌ها ، سبک زندگی ، درآمد و ... جامعه هدف، در تدوین یک استراتژی محتوا نتیجه‌بخش،  نقش بسزایی دارد.

 

نهایتا با در نظر گرفتن نتایج کلیه اقدامات انجام شده ، در قالب یک مجموعه فایل، دستورالعملی در اختیار خواهید داشت که به‌طور شفاف، مشخص می‌کند :

  • چه نوع محتوایی و با چه لحنی
  • درباره چه موضوعات و با چه عنوان‌هایی
  • با تمرکز بر چه کلمات و عبارات کلیدی
  • در چه وب‌سایت‌ها و پلت‌فرم‌هایی

باید تولید و منتشر شود، تا بتوانید با اختصاص منابع به ‍شکلی هدفمند، بدون پراکنده‌کاری و گم شدن در انبوه موضوعات و ابزارها و شبکه‌های اجتماعی ،  از نقطه‌ای که در حال حاضر هستید،  به سمت هدف بعدی حرکت کرده و اهدافتان را  یک‌به‌یک محقق کنید.