چطور یک برنامهریزی بازاریابی موثر داشته باشید؟!
چطور یک برنامه تبلیغات و بازاریابی موثر داشته باشید؟! گامبهگام ساده و بسیار کاربردی [ ویژه مدیران و صاحبان کسب و کارهای نوپا و متوسط ] داشتن یک برنامه هدفمند و نقشه راه به شما…
آنچه مدیران باید درباره بازاریابی مبتنی بر شخصیت بدانند
مدیران و متخصصان بازاریابی، می توانند بر اساس شخصیت هر فرد رویکردی اختصاصی در پیش گیرند. و پیامی با بیشترین سطح نفوذ و تاثیرگذاری برای هر شخصیت در نظر داشته باشند. البته بحث هدفگذاری و…
یک نکته کاربردی برای رفع درد ناشی از خرید در مشتریان
درد ناشی از خرید در مشتریان عموما در بحث تحقیقات رفتار مشتری همه چیز آنطور که توسط فرد، بیان میشود پیش نمیرود. آنچه در مغز انسان رخ میدهد گاهی آنچنان متاثر از فاکتورهای احساسی و ناخودآگاه فرد…
5 گام ساده برای شناسایی مشتریان ایدهآلتان
یک دقیقه به چیزی فکر کنید که تصور میکنید همه مردم دوست دارند. چه چیزی به ذهنتان میرسد؟ تعطیلات؟ خوب، تعطیلات گاهی اوقات به به برخی افراد، بیشتر استرس وارد می کند تا آنها را…
نقطه درد مشتری Customer Pain Points چیست؟
نقاط درد مشتری Customer Pain Points در هر کسبوکار یا سازمانی که باشید، مشتریان و کاربران سرمایههای ارزشمند شما هستند. هرچهقدر که شرکت و سازمانتان عالی باشد اگر برای ارائه خدمات یا محصولاتتان مشتری نداشته…
یکی از دلایل ایندکس نشدن مطالب سایت و راهکاری که نتیجهبخش بود
از اونجایی که سالها در حوزه SEO کار کرده بودم اون هم با نتایج عالی و تونسته بودم کلمات و عبارات سخت و پررقابتی رو سئو کنم، سئو سایتهای خودمون، تنها چیزی بود که هیچ…
12 سوال هدفمند برای تشخیص نیاز مشتریان
برای تشخیص نیاز اصلی مشتریانتان، این سوالات را بپرسید اگر میخواهید در بازار زنده بمانید یا پیشرفت کنید، باید بتوانید مشتریان ایدهالتان را جذب و حفظ کنید. و این هدف مستلزم بهبود تجربه کاربران و…
بهترین تعداد سوال در نظرسنجیها، چهقدر است؟
هرچه بازخورد و نظرات بیشتری دریافت کنید، می توانید استراتژی را با دقت بیشتری مطابق با نیازهای مخاطبان هدفتان تنظیم کنید. بنابراین کاملا قابل درک است که می خواهید تا حداکثر اطلاعاتی که میتوانید را …
سه رابطه ضروری برای ارائه خدمات عالی به مشتریان
روابط و ارتباطات، مانند نیروهای نامرئی هستند که مشتریان، کارمندان و سایر ذینفعان یک مجموعه را باهم متصل میکنند. وقتی برای درک چالشها و نیازهای پیش روی هر یک از این گروهها زمان کافی صرف…
مقایسه ابزار طراحی خدمات و روشهای طراحی خدمات
عموما وقتی درباره طراحی خدمات صحبت میشود، بسیاری از افراد به یک مجموعه ابزار فکر میکنند، شاید اولین صحنهای که با شنیدن عنوان “طراحی خدمات” در ذهنشان نقش میبندد یک نقشه سفر مشتری ست که…
کاربرد انواع نقشه در طراحی خدمات
برای بسیاری افراد اعم از مدیران یا نیروهای تیمهای مختلف، این سوال پیش می آید که چرا طراحان، این همه نقشه میسازند. و هنوز درباره اینکه چرا این نقشهها را ایجاد میکنیم یا اینکه چگونه…
تعریف interaction-design از طراحی خدمات
طراحی سرویس چیست؟ طراحی خدمات، فرآیندی است که در آن طراحان، راهحلهای پایدار (sustainable solutions) و تجربیات بهینه (optimal experiences) را هم برای مشتریان و هم برای ارائهدهندگان خدمات، ایجاد میکنند. طراحان، خدمات را به…