نقطه درد مشتری Customer Pain Points چیست؟
نقاط درد مشتری Customer Pain Points در هر کسبوکار یا سازمانی که باشید، مشتریان و کاربران سرمایههای ارزشمند شما هستند. هرچهقدر که شرکت و سازمانتان عالی باشد اگر برای ارائه خدمات یا محصولاتتان مشتری نداشته…
12 سوال هدفمند برای تشخیص نیاز مشتریان
برای تشخیص نیاز اصلی مشتریانتان، این سوالات را بپرسید اگر میخواهید در بازار زنده بمانید یا پیشرفت کنید، باید بتوانید مشتریان ایدهالتان را جذب و حفظ کنید. و این هدف مستلزم بهبود تجربه کاربران و…
سه رابطه ضروری برای ارائه خدمات عالی به مشتریان
روابط و ارتباطات، مانند نیروهای نامرئی هستند که مشتریان، کارمندان و سایر ذینفعان یک مجموعه را باهم متصل میکنند. وقتی برای درک چالشها و نیازهای پیش روی هر یک از این گروهها زمان کافی صرف…
مقایسه ابزار طراحی خدمات و روشهای طراحی خدمات
عموما وقتی درباره طراحی خدمات صحبت میشود، بسیاری از افراد به یک مجموعه ابزار فکر میکنند، شاید اولین صحنهای که با شنیدن عنوان “طراحی خدمات” در ذهنشان نقش میبندد یک نقشه سفر مشتری ست که…
کاربرد انواع نقشه در طراحی خدمات
برای بسیاری افراد اعم از مدیران یا نیروهای تیمهای مختلف، این سوال پیش می آید که چرا طراحان، این همه نقشه میسازند. و هنوز درباره اینکه چرا این نقشهها را ایجاد میکنیم یا اینکه چگونه…
تعریف interaction-design از طراحی خدمات
طراحی سرویس چیست؟ طراحی خدمات، فرآیندی است که در آن طراحان، راهحلهای پایدار (sustainable solutions) و تجربیات بهینه (optimal experiences) را هم برای مشتریان و هم برای ارائهدهندگان خدمات، ایجاد میکنند. طراحان، خدمات را به…
چگونه نیازها و انتظارات مشتریان را شناسایی کنیم؟
مصرفکنندگان یک روز به احساساتشان گوش میدهند، یک روز دیگر به واقعیتها و یک روز هم به ترکیبی از هردو. آنها نقدها و نظرات صادقانه و جعلی را میخوانند. ابتدا این را میخواهند، چند وقت…
سرویس دیزاین چیست؟ به زبان کاملا ساده!
طراحی خدمات، استفاده از سرویس را برای مشتریان و کاربرانی که نیاز به استفاده از آن خدمت را دارند، آسانتر، مفیدتر و مطلوبتر میکند. فارغ از اینکه هدف طراحی یک سرویس کاملا جدید باشد یا…
طراحی خدمات به تنهایی شما را به جایی که میخواهید، نمیرساند!
ترکیب نتیجهبخش طراحی خدمات و طراحی کسب و کار شرکتهای مشاوره مدیریت و فناوری اطلاعات، همچنین شرکتهای بزرگ، با کمک آژانسهای طراح تلاش میکنند خدماتی انسانمحور را به مراجعین و مشتریانشان ارائه کنند. و بهصورت…
میخواهید”طراح خدمات” شوید؟! با این 5 گام شروع کنید
شاید درحالحاضر، در یک زمینه همراستا و مکمل مانند تجربه کاربری UX یا تحقیقات طراحی مشغول به فعالیت هستید. یا شاید با این حوزه آشنا شدهاید و فکر میکنید بیشترین هماهنگی را با مهارتها و…
سه سطح از “نقاط درد” در تجربه مشتری
نقاط درد مشتری، مشکلات و چالشهایی هستند که در سطوح مختلف تجربه مشتری رخ میدهند: سطح تعامل سطح سفر مشتری سطح ارتباط هدف تجربه کاربری، ایجاد تجربهای برای مشتری نهاییست که او را به بهترین…