بازاریابی محتوایی ، تولید و توزیع محتوای مفید و ترغیب کننده
بازاریابی محتوایی حول محور تولید و گردش محتوا میچرخد. محتوایی که برای مخاطب هدف مفید باشد و بتواند با اعتمادی که ایجاد میکند بازدیدکننده را به مخاطب تبدیل کند و طبق برنامه ای هدفمند او را برای استفاده از خدمات یا محصولات کسب و کار ترغیب کند.
اهداف بازاریابی محتوا هدایت بازدیدکننده به وب سایت یا پیج کسب و کارتان، ایجاد اعتماد، تبدیل بازدیدکننده به مخاطب، جذب مشتری جدید و ایجاد رضایتمندی در مشتریان فعلی یا قدیمی ست.
با اینکه در نگاه اول بازاریابی محتوایی ،بسیار روشن و ساده بنظر میرسد اما آنچه بسیاری از مدیران کسب و کارها در نظر نمیگیرند، این است که برای موفقیت بازاریابی محتوایی، که بتواند بازدیدکننده را تبدیل به خریدار و مشتری کند، به چیزی بیش از نوشتن چند پست وبلاگ و قرار دادن تصاویر در شبکه های اجتماعی نیاز است. و مانند همه بازاریابی ها قبل از اقدامات تکنیکی به برنامه ریزی و طرحی هدفمند نیاز دارد.
بازاریابی محتوایی نوعی از بازاریابی درونگرا Inbound Marketing است که بر جذب مشتری از طریق ابزارهایی متمرکز است که در کار مخاطب، وقفه ایجاد نمیکنند. با اجرای بازاریابی محتوایی، به جای اینکه مخاطبان خود را با تبلیغات بمباران کنید، به آنها اجازه می دهید که هر زمان خودشان فرصت داشتند و وقت مناسبی برایشان بود، به شما مراجعه کنند. و این وقتی ست که کاربر در موتورهای جستجو شروع به تحقیقات آنلاین میکند.
مخاطب – رکن پایه بازاریابی محتوایی
توجه به مخاطب، کلید موفقیت کسب و کارها، حتی در زمان رکود اقتصادی ست. مخاطب هدف شما، دغدغه و نیازی دارد که حاضر است برای رفع آن هزینه کند، و توجه به همین نکته ساده و عمیق میتواند بهترین راهنمای استراتژی برنامه بازاریابی محتوایی کسب و کارتان باشد.
همه چیز با تجزیه و تحلیل کسب و کار شما و ارزش پیشنهادی که به جامعه هدف تان ارائه میدهید، شروع میشود. خریداران و مشتریانی که قبلا از خدمات یا محصولات شما استفاده کرده اند و مشتریان بالقوه ای که هنوز نتوانسته اید به آنها دسترسی پیدا کنید ، شناسایی کنید و آنچه بیش از همه، به آن اهمیت میدهند را برایشان فراهم نمایید.
با تولید محتوایی جامع و کاربردی، به سوالاتشان با صبر و حوصله پاسخ دهید و مشکلاتشان را برطرف کنید و با اطلاعاتی که در اختیارشان قرار میدهید کمک کنید بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. با این روند، بین شما و یک بازدیدکننده ساده، ارتباطی مبنی بر اعتماد پایه گذاری میشود که میتوان این ارتباط را به سطوح بعدی جذب و فروش هدایت کرد.
محتوای مفید و کاربرپسند، مهمترین عامل موفقیت سئو SEO وب سایت
روشهایی با اثرگذاری موقت را برای سئو سایتتان فراموش کنید. برای اینکه بتوانید در موتورهای جستجو قبل از رقبایتان، دیده شوید باید به گوگل یا دیگر موتورهای جستجو نشان دهید بهتر از دیگران میتوانید، نیاز مخاطب را تامین کنید. و ساده انگاریست که تصور کنید با چند محتوای کپی شده یا چند لینک این کار امکان پذیر است.
محتوای کاربردی و مفید برای مخاطبان هدف ، پاسخ کامل و جامع به سوالاتی که ذهنشان را درگیر کرده یا برایشان جذاب و مفید است ، علاوه بر ایجاد اعتماد، به موتورهای جستجو نشان میدهد شما گزینه مناسبی برای جامعه هدف هستید و آنچه برای موتورهای جستجو مهم است، رضایت مخاطبینی ست که به دنبال بهترین نتایج هستند.
بنابراین علاوه بر رعایت اصول سئو و انجام اقدامات لازم برای سئو وب سایت تان، توجه ویژه ای در تولید محتوای مفید و کاربرپسند داشته باشید.