
فرآیند بازاریابی کسبوکارتان را به زبان ساده برنامهریزی و با گامهای مشخص، شفاف و هدفمند، اجرایی میکنیم.
یک سیستم موفق و روبهرشد!
بسیاری از مدیران و صاحبان کسبوکارهای کوچک یا متوسط ، وقتی حرف بازاریابی و فعالیتهای زیرمجموعهاش پیش می آید، اولین فکری که به ذهنشان میرسد این است که بازاریابی برای شرکت های بزرگ است یا برای مجموعه هایی که آنقدر پول دارند که نگران تامین انواع هزینه های ریز و درشت نیستند.یا ما فعلا هزینههای ضروری زیادی داریم ولی وقتی کسب و کارمان رونق گرفت، ما هم برای بازاریابی یا تبلیغات هزینه خواهیم کرد.
اگر این حرفها برایتان آشناست زیاد نگران نباشید، چون شما تنها مدیر و صاحب کسبوکاری نیستید که اینگونه فکر میکنید و در عین حال نگران باشید چون اگر این طرز فکر را تغییر ندهید، ممکن است مدت زمان زیادی بگذرد و شما همچنان در حال تقلا برای تامین هزینه های جاری کسبوکار و زندگیتان باشید.
میدانید چرا ؟
چون محصول و ارائه خدمات عالی ، کاربردی و مفید تنها زمانی معنا پیدا میکند که کسی باشد که آن محصول یا خدمت را بخرد و نیاز یا مشکلش را بواسطه استفاده و بهرهمندی ازآن برطرف کند.
شما بهترین کفش های چرم را هم که تولید کنید، بهترین خدمات را هم که ارائه کنید، وقتی کسی نباشد که آن را امتحان کند، این بهترین بودن چه معنایی پیدا میکند.
و این اشتباه رایجی ست که بسیاری از کسب وکارها از آن ضربه میخورند ولی همچنان همان کاری که قبلا میکردند را تکرار میکنند به این امید که نتیجه متفاوت بگیرند.
و باز میدانید چرا کاری را تکرار میکنند که تغییری ایجاد نمیکند و کاری که باید انجام دهند را پشت گوش میاندازند؟
چون برایشان سادهتر است!
کار کردن روی موضوع یا محصولی که تخصص یا علاقه شان است، بسیار سادهتر است تا تمرکز روی کاری که خیلی گسترده و پیچیده و هزینهبر دیده میشود و چون آشنایی و تسلط کافی روی حوزههای مختلف آن ندارند، احتمال اینکه سرشان کلاه برود یا پول زیادی را از دست بدهند، آنها را میترساند. و بنابراین یا کلا قیدش را میزنند یا به آشناترین یا کم هزینه ترین روشی که وجود دارد رو می آورند. بدون توجه به اینکه اصلا این روش مناسب کسبوکارشان است و فایدهای دارد یا خیر.
هزینه کردن در مورد چیزی که ابهام زیادی دارد و اصلا معلوم نیست نتیجه میدهد یا نه ، آن هم در شرایطی که منابعمان بسیار محدود است ، تصمیم دشواری ست. ولی واقعیت این است که فرآیند بازاریابی از آن چیزی که ممکن است در تصور شما شکل گرفته باشد دست یافتنیتر و اجراییتر است.
کافیست متناسب با اهداف و منابعی که در اختیار دارید طبق یک برنامه شفاف و هدفمند پیش بروید.
منابعی که برای بازاریابی کسبکارتان در نظر میگیرید، حکم نیروی محرکه و سوخت گام هایی را دارد که شما را در این مسیر پیش میبرد و حتی اگر منابعتان محدود است، گام هایتان فقط کوتاهتر و آرام تر میشود و هرچه قدر که این گام ها کوچک و آرام باشد باز هم از افرادی که ایستادند و منتظر هستند جلوتر هستید.
در ضمن حتما به این نکته توجه کنید، آنچه برای دیگران کار میکند الزاما برای شما موثر نیست.
هر کسب و کاری مشتریان خاص خودش را دارد. حتی دو شرکت که در یک حوزه یکسان فعالیت میکنند، میتوانند در برخی از مولفه های اصلی کسب و کار، تفاوت های اساسی داشته باشند و جامعه هدفشان کاملا باهم متفاوت باشد. برای مثال فروشگاه لباسی که روی قیمت ارزان مانور میدهد مشتریان متفاوتی دارد نسبت به فروشگاهی که روی لاکچری بودن و برندهایش تاکید دارد. بنابراین هر کسب و کاری متناسب با هدف،جامعه مخاطب و مشتریان ایده آلی که در نظر دارد نیاز به برنامه ریزی و اجرای استراتژی بازاریابی متفاوتی ست.
خدمات ما به دو بخش کلی تقسیم میشود
بر اساس اهداف کسبوکارتان، بهترین و مناسبترین کلمات و عبارات کلیدی که میتواند بیشترین اثربخشی را برای شما داشته باشد با اولویت و درجهبندی تهیه میکنیم.
فایل نهایی نتیجه تحقیقات در ابزارهای تخصصی آنالیز آنلاین و همچنین موفقترین رقبا شما میباشد.
شما از لیست کلمات و عبارات کلیدی میتوانید نه تنها در تولید محتوای قدرتمند سئو شده، بلکه در استراتژی بازاریابی محتوایی و ساختار و دستهبندیهای کلیدی وبسایتتان استفاده کنید.
تولید محتوای قدرتمند متنی و تصویری با رعایت اصول SEO ، یکی از مهمترین اصول جذب و ایجاد ارتباطی عمیق و مبتنی بر اعتماد با مشتریان بالقوه ایدئال شماست.
محتوا هدفی فراتر از سئو و جذب اولیه دارد. محتوای شما باید بتواند نقاط مثبت کسبوکار شما و ارزش متمایزی که در اختیار مشتریانتان میگذارید، بخوبی منتقل کند.
محتوا شما بخشی از برند و هویت کسبوکار شماست. که بجای شما با خریداران و مشتریان صحبت میکند.
Content
سئو SEO : بهینه سازی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو
جزو اولین انتخاب های گوگل برای نمایش در نتایج جستجوی مشتریانتان باشید
هر چه قدر رتبه بهتری در نتایج جستجو گوگل داشته باشید، افراد بیشتری وارد وب سایت شما میشوند و شما این فرصت را پیدا میکنید که بازدیدکنندگان بیشتری را به خریداران تبدیل کنید.
به اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو انجام میشود سئو SEO گفته میشود.
سئو به زبان ساده تر : فردی نیاز به کالا یا محصول یا اطلاعاتی دارد و از گوگل سوال میپرسد تا گوگل مناسب ترین گزینه را معرفی میکند. گوگل به عنوان یک دوست قابل اعتماد برای آن فرد،سعی میکند به ترتیب بهترین ها را معرفی کند.تا رضایت و اعتماد بیشتری در رابطه اش با فرد مورد نظر ایجاد کند. و سئو یعنی تلاش برای اینکه به گوگل نشان دهید شایسته این هستید که زودتر از دیگر رقبایتان معرفی شوید.
سئو یک روش بسیار موثر و کاربردی برای جذب خودکار مشتریان است ولی روش دم دستی و ارزانی نیست. بهینه سازی وب سایت، مانند رشد یک نهال است که نیاز به توجه، مراقبت و زمان دارد. اگر به دنبال رشد جدی کسب و کارتان هستید، یکی از بهترین استراتژی هایی که می توانید استفاده کنید بهینه سازی وب سایتتان برای موتور جستجو یا همان سئو است. زیرا شما توجه افرادی را به خود جلب خواهید کرد که به دنبال چیزی هستند که شما ارائه میکنید. مشتریان بالقوه در گوگل جستجو میکنند و گوگل شما را به عنوان کسی که میتواند این نیاز را تامین کند معرفی میکند.
اگر وب سایت شما در کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه جستجو میکنند رتبه بالایی داشته باشد،بازدید و ورودی بیشتری میگیرید و این افراد کسانی هستند که به محصول یا خدمات شما نیاز یا علاقه دارند و آماده تبدیل شدن به خریدار نهایی هستند.
طراحی سفر مشتری و تجربه کاربری
تجربه و احساس خوب رضایتمندی برای بازدیدکننده وب سایتتان ایجاد کنید
طراحی سفر مشتری، روشی است برای طراحی مسیری که مشتری بالقوه در تعامل با محصول یا خدمت شما طی میکند. بر اساس درک درست از چیزهایی که دوست دارد ،چیزهایی که او را برای خرید تحریک میکند و مواردی که به وی کمک میکند تا تصمیم بهتری بگیرد.
طراحی این مسیر نیاز به شناخت دقیق جامعه هدف ، علاقه مندی ها ، ارزش ها و ... دارد و در صورت طراحی و پیاده سازی درست، بازدیدکننده های جدید درست را جذب و با هدایت در مسیر از پیش طراحی شده هدفمند، تبدیل به مشتری نهایی میکند.
اگرچه داشتن یک وب سایت زیبا برای هر کسب و کاری گزینه لازمی ست ، اما برای موفقیت و کسب درآمد از مشتریان بالقوه، به بیش از آن نیاز است.
مشتریان دیگر علاقه ای به سایت هایی که فقط جذاب و زیبا باشند ندارند آنها در وهله اول به دنبال پاسخ نیازشان در سریع ترین و راحت ترین حالت ممکن هستند و میخواهند در این مسیر، تجربه و احساس خوبی هم داشته باشند.
وب سایت کسب و کارتان برای جذب و تبدیل بازدیدکننده به خریدار، وظایف سنگینی به عهده دارد و بنابراین نیاز به استراتژی هدفمند در طراحی ساختار و همچنین ارائه محتوای مفیدی دارد، که نهایتا کاربر را به خریدار راضی و مشتاق تبدیل کند.
استراتژی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی هدفمند داشته باشید
این روزها مشتریان دیگر علاقه ای به وب سایت هایی با محتوای تکراری و قدیمی ندارند. انها میخواهند تعامل و پویایی را در وب سایت شما حس کنند و محتوای بی کیفیت به ندرت باعث می شوند بازدید کنندگان تمایل به بازگشت به وب سایت شما را داشته باشند. بازدیدکنندگان برای بازگشت به وب سایت شما به یک دلیل نیاز دارند.
محتوایی داشته باشید که اطلاعاتی مفید و مرتبط در مورد محصول یا خدمتتان به آنها میدهد که در تصمیم گیری خرید کمکشان می کند. محتوایی که موجب ایجاد اعتماد به شما میشود و متقاعدشان میکند خرید از شما انتخاب و تصمیم درستی ست.
اینجاست که بازاریابی محتوایی خوب وارد عمل می شود.
هدف از تولید محتوا صرفا جلب رضایت گوگل برای بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو نیست (اگرچه فوق العاده کمک می کند). اگر بازدیدکننده وارد وب سایت شما شود ولی محتوای قابل قبول و قوی دریافت نکند، وب سایت را قبل ازینکه تعاملی با شما برقرار کند ترک میکند و عملا هزینه هایی که برای بهینه سازی موتورهای جستجو کرده اید به هدر میرود. محتوایی ارائه دهید که برای مشتریان بالقوه شما مفید و کاربردی باشد و نیازشان را تامین کند. اگر محتوایی ارائه کنید که بتواند با بازدیدکننده ارتباط موثری برقرار کند و آنچه نیاز دارد را در اختیارش بگذارد ، کاربر به شما اعتماد میکند و یک گام بلند به خرید نهایی نزدیک تر میشود
طراحی وب سایت با رعایت اصول تجربه کاربری
همانطور که قبلا ذکر کردیم داشتن یک وب سایت جذاب و زیبا به تنهایی نمیتواند بازدیدکننده وب سایت شما را به خریدار تبدیل کند. با این حال، داشتن وب سایتی استاندارد و قوی ، این ذهنیت را به بازدیدکننده القا میکند که برای کسب و کارتان ارزش قائل هستید و بالعکس یک وب سایت ضعیف میتواند کاربر را بترساند
همچنین طراحی وب سایت شما نمایانگر اعتبار وب سایت و نام تجاری شماست. وقتی کسی وب سایت شما را جستجو میکند ، می خواهد بداند که آیا کسب و کارتان قابل اعتماد ومعتبر است یا خیر.
طراحی و اجرای آنچه برای کسب و کار شما بهترین و موثرترین است
همانطور که پیشتر گفتیم هر کسب و کاری متناسب با شرایط ، اهداف و بودجه ای که در اختیار دارد میتواند از ابزار و بسترهای مختلفی در فضای آنلاین برای رشد و توسعه کسب و کارش بهره بگیرد. عموما بازایابی محدودیت ندارد و همیشه فضا برای گسترش فعالیت های بازاریابی و تبلیغات باز است ولی برای بسیاری از کسب و کارها که با محدودیت در بودجه برای تبلیغات و بازاریابی مواجه هستند بهترین انتخاب، تمرکز روی مناسب ترین ابزارها و بسترهاست .
این انتخاب به منابع و اهداف شما و همچنین جامعه ی هدف و پرسونا مشتریان تان بستگی دارد .
توجه به این نکته که مشتریان شما چه کسانی هستند ؟ چه زمانی و کجا حضور دارند ؟ برای پاسخ به چه نیازی میخواهند محصول یا سرویس شما را بخرند؟ اطلاعات مورد نیازشان برای خرید را از کجا تامین میکنند و ....
ما در گیسو دیجیتال مارکتینگ صحبت های شما را میشنویم و بر اساس اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ، منابع و حوزه کاری کسب و کارتان بهترین و مناسب ترین اقدامات بازاریابی آنلاین را برای کسب و کارتان طراحی و اجرا میکنیم