طراحان و فروشندگان طلا و جواهر بازاری منحصر به فرد را تشکیل میدهند. هدف این بازار تامین نیازهای اولیه زندگی یا ایجاد رفاه بیشتر نیست بلکه فروش طلا و جواهرات بیشتر مبتنی بر بروز احساسات با استفاده از نمادهایی ست که ممکن است به هزاران سال پیش برگردد. و با تکیه بر این جنبه است که شما میتوانید برای سودآوری بیشتر در حوزه کسب و کارتان، یک برنامه بازاریابی حساب شده و تبلیغات موفق a good jewelry marketing strategy داشته باشید . بازاریابی و تبلیغات موثر طلا و جواهر مانند دیگر حوزه ها نکات خاص خودش را دارد و اگر بتوانید این نکته ها را رعایت کنید شاهد تغییرات چشمگیری در رشد برند و فروشتان خواهید بود.

فروش طلا و جواهر یک هنر است. و برای اینکه بتوانید فرد و کسب وکار موفقی در این حوزه باشید کنیک های عمومی فروش جواب نمیدهد. برخی افراد بصورت ذاتی توانایی و مهارت بیشتری در این حوزه دارند با اینحال رفتار مشتریان بالقوه شما همزمان با دیگر جریان ها در حال تغییر است و اگر گوش به زنگ و با چشمانی باز تغییرات محیط و رفتار خریداران را رصد نکنید ممکن است فرصت های ارزشمندی را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، از دست دهید.

بدون کسب دانش کاربردی و بروز و استراتژی های مناسب، پیشبرد کار و تسلط بر بازار کار دشواریست. در این مطلب چند ایده  و استراتژی بازاریابی را برایتان توضیح میدهم که بکارگیری هر کدام از آنها میتواند تاثیر چشمگیری در بازخوردی که میگیرید داشته باشد .

 البته نکات و تکنیک هایی که در این مطلب بیان میکنم  از منظر تخصص و تجربه خودم در حوزه بازاریابی و تکنیک های موثر فروش در حوزه طلا و جواهر است و ورودی به مباحث تخصصی جواهرات نخواهیم داشت.

 

جامعه مخاطب هدفتان را انتخاب کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، حوزه فروش طلا و جواهر بسته به آنچه که ارائه می کنید ، مصرف کنندگان و خریداران مختلفی دارد.برای مثال اگر تولید کننده جواهرات اصل و لاکچری هستید مطمئنا مشتریان متفاوتی دارید به نسبت جواهراتی که کیفیت پایین تری دارند. در هر حالت شما مشتریان خاص خودتان را خواهید داشت ولی نکته ای که باید در برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغاتتان درنظر داشته باشید این است که شما این محصول را به هدف و برای چه قشری از جامعه طراحی و تولید میکنید.
جامعه ی هدف شما باید مشخص باشند تا بتوانید با تامین آنچه برایشان اهمیت بیشتری دارد نیاز و خواسته شان را تامین کنید

برای تعیین مخاطبان هدفتان ، ابتدا باید جامعه مخاطب را به درستی از میان انبوه جمعیت گزینش کرد تا بتوانید بصورت متمرکز و اختصاصی طرح بازاریابی و تبلیغاتتان را برای این دسته از افراد طراحی کنید تا یک طرح بازاریابی موثر در فروش طلا و جواهراتتان را اجرا کنید.

با تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف و کلیدی مخاطبان هدف،  شما گروههایی از افراد خاص را در بین جمعیت بزرگتر مخاطبان خود انتخاب می کنید تا برای جذب و تبدیل کردنشان به خریدار نهایی، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید .
در نگاه اول ممکن است تصور کنید با انتخاب یک جامعه  هدف منسجم ممکن است مشتریان دیگر را از دست بدهید ولی اینطور نیست.

دقیقا مثل اینکه وارد یک مهمانی شوید اگر فرد باهوشی باشید نمیخواهید قاپ همه دخترها یا پسرهای مجرد جمع را بزنید . ابتدا بررسی میکنید و بهترین و مناسب ترین گزینه ها را هدف قرار میدهید.

با تجزیه و تحلیل مخاطب هدف برای شناسایی بخشهای کلیدی ، شما گروههایی از افراد خاص را در بین مخاطبان بزرگتر خود انتخاب می کنید تا به طور خاص از طریق بازاریابی خود هدف قرار دهید.همه ی افراد جواهرات را کم یا زیاد دوست دارند و تحسین میکنند ولی هدف شما دیده شدن توسط افراد بیشتر نیست بلکه برای رسیدن به سود بیشتر باید بتوانید مخاطب درست را با پیام درست جذب کنید تا به خریدار و مشتری تبدیل شود.

در گروه خریداران بالقوه همیشه اشخاص مهم تری وجود خواهند داشت. یعنی اگر واقعا به دنبال طرح بازاریابی موثر برای افزایش سودتان هستید باید چشمتان را به روی یک سری از جامعه ی مخاطبین که جزو مشتریان ایده آل شما قرار نمیگیرند ببندید. و تمرکز و منابعتان را برای گروهی متمرکز کنید که بیشترین سودآوری را برایتان ایجاد میکنند و احتمال تبدیل شدنشان به مشتری شما بیش از دیگران است .

ظاهرا به نظر میرسد با اینکار شما بخشی از مشتریانتان را از دست میدهید ولی شما با تمرکز بر جامعه هدف مناسب نه تنها  منابعتان را از هدر رفت برای افرادی که نهایتا هیچ سودی برای کسب و کارتان ندارند حفظ میکنید بلکه با تامین انچه واقعا برای مشتریانتان مهم است باعث رضایت مشتریانتان از خریدشان میشوید و آنها این احساس رضایتمندی از خرید را با دیگر دوستان و آشنایانی که همفکر و هم سطح خودشان هستند به اشتراک میگذارند.

در فرآیند طراحی سفر مشتری در خرید طلا و جواهر، با توجه به جامعه هدف و شناخت فاکتورهای مهم و کلیدی که در تصمیم گیری شان تاثیر میگذارد سعی میکنیم روی این فاکتورها تاکید بیشتری شود.


لوینسون صحبتی دارد با این مضمون:

به جای آنکه با همه صحبت کنید و حرف خاصی نزده باشید با یک نفر صحبت کنید و او را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر میخواهید پیام درستی به ذهن خریدار بالقوه بفرستید اول از همه باید بدانید با چه کسی صحبت میکنید . نکته ی جالبی که وجود دارد این است که زمانیکه شما یک گروه را انتخاب و گزینش میکنید متوجه فاکتورها و خصوصیات مشترکی بین انها میشوید که آنها را از دیگر افراد متمایز میکند. بصورت کلی وقتی جامعه هدف را انتخاب میکنید مانند این است که با جامعه محدودتری که  علاقه مندی ها و نیازها و فاکتورهای مشترکی برای تصمیم گیری در خرید جواهرات دارند بصورت کاملا اختصاصی صحبت میکنید 

در مورد کیس خاص فروش طلا و جواهر، دسته بندی و انتخاب جامعه هدف چیزی بیشتر از سن و میزان درآمد است.با اینکه این موارد روی فرآیند خرید تاثیرگذار هستند ولی خرید طلا و جواهر خریدی مبتنی بر احساسات است.

در زمان انتخاب جامعه هدف در حوزه طلا و جواهر شما به  دسته بندی های روانشناسانه توجه بیشتری داشته باشید برای مثال علاقه مندی ها ، سلایق ،ارزش ها ، باورها و …
در بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا Inbound Marketing  ما به این بخش از کار تعیین و تحلیل پرسونا میگوییم.
نمونه زیر مثالی از یکی از پرسوناهایی ست که برای یک جواهری تعریف کردیم پرسونایی با نام دلارام میباشد 
– خانمی با دو فرزند
-سن بین 30 الی 45 سال
-ساکن کلان شهر تهران
-خانه دار
-متمرکز به خانواده
-فعالیت های فیزیکی : باشگاه ورزشی ، سالن های آرایشی ،  مهمانی های دوستانه  و فامیلی
-علاقه مندیها : فشن ، مد ، اکسسوری لاکچری ، خاص و جذاب دیده شدن
-نگرانی ها : دمده نپوشیدن ، حفظ جذابیت ظاهری ، خوب ظاهر نشدن ، حفظ توجه و علاقه همسر
-بیشترین زمان حضور در اینترنت : حضور درشبکه اجتماعی اینستاگرام ، کانال های دوستانه تلگرامی
-منبع درآمد : تامین مالی توسط همسر

 
و این اطلاعات میتواند تا موارد جزئی تر ادامه پیدا کند .

دلارام نمونه ای از یک جامعه مخاطب هدف برای جواهری مد نظر است . با توجه به شخصیت و علاقه مندیهای دلارام . جواهری مثلا جواهریان میتواند به جای اینکه منابعش را صرف جلب توجه افرادی کند که درصد خریدشان پایین است روی گروهی متمرکز کند که سودآوری بیشتری خواهند داشت و احتمال تبدیل شدنشان از بازدیدکننده به خریدار بالاتر است. با توجه به این اطلاعات انتخاب روش و محل بازاریابی یا تبلیغات ، دقیق تر و هدفمندتر انجام میشود . همین را مقایسه کنید با اینکه صرفا بگویید خانم هایی با رنج سنی بین 30 تا 45 سال که درآمد کافی برای خرید جواهرات دارند اشاره کنید

و نهایتا باید مزیت رقابتی تان را مشخص کنید .. چه چیزی شما را از دیگر رقبایتان متمایز میکند؟

آیا طرح های مدرن و خاصی میزنید؟ آیا قیمت مناسب تری دارید؟ آیا کیفیت سنگ ها و جواهرتتان بالا و تضمین شده است ؟ و ….

 

یک داستان احساسی ایجاد کنید

احساسات نیروی اصلی یک کمپین موفق بازاریابی است.در مطالب دیگه توضیح داده ام که بخش عمده ی تصمیم به خرید بر اساس ناخودآگاه هر فردد شکل میگیره چیزی حدود 90 درصد ، و بعد بخش خودآگاه سعی میکند این تصمیم را منطقی نشان دهد. در حقیقت ، نظرسنجی ها بیان می کنند که مشتریانی که از نظر احساسی با یک شرکت یا کسب و کار درگیر هستند ، دو برابر بیشتر از مشتریان غیر متعهد هزینه می کنند. و و شما چه حوزه کسب و کاری را میشناسید که بیشتر از طلا و جواهر با احساسات افراد را درگیر کند؟

خرید اکسسوری های طلا و جواهر یک خرید احساسی هستند و به هدف رفع نیاز انجام نمیشوند. بسیاری از افراد اکسسوری طلا و جواهر را میخرند تا به کسی که دوستش دارند نشان دهند چه احساسی نسبت به آنها دارند . علاقه ، توجه  و قدردانی چیزهایی ست که پشت هدیه دادن یک گردنبند یا انگشتر طلا یا جواهر در مناسباتی مانند روز مادر یا روز عشق نهفته است .

برای برخی دیگر  از افراد  ، خرید طلا و جواهر ، نماد ویژه ترین خرید زندگی آنها است – یک حلقه نامزدی که به معنای اظهار عشق و تهعدی ماندگار برای یک عمر به شریک زندگی شان است. به همین دلیل است که کمپین های بازاریابی شما باید پاسخ های احساسی در مشتریان ایجاد کنند.
شما یا تیم بازاریابی شما باید بتوانند کلمات و عبارات درستی را به شکلی درست استفاده کنند تا احساسات خریداران بالقوه را به خوبی درگیر کنند

به عنوان مثال ، یکی از موفقیت آمیزترین کمپین های جواهرات در دنیا ، کمپین های De Beers’s Diamonds for Forever هستند. این عبارت در زمان آشفتگی و رکود شدید  بازار خلق شد و توانست تبدیل به یکی از قدرتمندترین و شناخته شده ترین شعارهای تاثیرگذار جواهر  در دنیا شود.

یک روایت و داستان پراحساس، بهترین راه برای معرفی برند شما و آنچه ارائه میدهید است.

 
برای مثال میتوانید از موقعیت هایی که پیش می آید استفاده کنید و در مورد اینکه چرا تصمیم به کار در حوزه طلا و جواهر شدید صحبت کنید . میتوانید در مورد علاقه تان به هنر صحبت کنید یا به مشتریانتان بگویید که چه قدر ایجاد لحظات فراموش نشدنی در زندگی آنها برایتان تجربه ی خوشایند و دلپذیری ست .

در حوزه اکسسوری لاکچری یا طلا و جواهرات به برندی تبدیل شوید که مشتریان بالقوه برای رقم زدن لحظات خاص و مهم در زندگیشان شما را انتخاب می کنند.

یک کمپین احساسی خوب برای یک فروشگاه طلا و جواهر باید این نکات را در نظر بگیرید:

 

الهام بخش باشد

برای آنکه بتوانید الهام بخش باشید باید بتوانید انگیز های اصلی مشتریانتان را به خوبی درک کنید. وقتی جامعه مخاطبتان را انتخاب کردید شناخت انگیزه هایشان در خرید دیگر کار سختی نیست. وقتی انگیزه های اصلی افراد به درستی تحریک شود، رفتار متفاوتی نشان خواهند داد. همچنین طراحی یک مدل بازاریابی الهام بخش، به شما کمک می کند ارتباط بی نظیری با مخاطبان خود برقرار کنید.

 

ترغیب کننده باشد

این جنبه از برنامه بازاریابی یا تبلیغات شما یا حتی نوع صحبت کردنتان با مشتری و بصورت کلی پیامی که به مخاطب میرسانید، رویاها و آرزوهای مشتری شما را هدف قرار میدهد. و تصویری که با خرید این اکسسوری طلا یا جواهر میخواهد از خودش در جامعه به نمایش بگذارد.
برخی افراد جواهر میخرند زیرا نمادی از یک سبک زندگی لاکچری و خاص است . سبکی که دوست دارند خودشان را در آن طبقه از جامعه ببینند یا دیده شوند.

 

طلا و جواهر ابراز عشق می کند:

دربیزنس  طلا و جواهر ، این یکی از مهمترین احساساتی است که در تبلیغات طلا و جواهر روی آن مانور زیادی داده میشود و امتحانش را به خوبی پس داده است. عموما لحظه ی ازدواج دو نفر، از احساسی ترین لحظات زندگی هر فردی بشمار میرود. و تمرکز روی این لحظه و انتقال احساس این لحظه به خریدار بالقوه میتواند به شدت در توسعه برند و افزایش فروشتان موثر باشد. حتی میتوانید در برخی از برنامه های تبلیغاتی یا بازاریابی تان روی بخش دیگری از جمعیت تمرکز کنید: افراد مجردی. با این پیام که شما لایق بهترین جشن ها و هدایا برای خودتان هستید.

این احساس را در کلیپ های پارت عروسی پراحساس میتوانید بخوبی مشاهده کنید و الهام بگیرید. در این حوزه کلیپ های ژیکان را ببینید. یکی از بهترین افرادی هست که ایده و کارگردانی های کم نظیری در نمایش و درگیر کردن احساسات افراد دارد و فوق العاده عمل میکند.

 

چیزی که یادآور رویدادها و لحظات خاص است :

پشت خرید هدایا و اکسسوری های طلا و جواهر، عموما داستان های پراحساس و خاطره انگیزی نهفته است. از این داستان ها در برنامه بازاریابی تان استفاده کنید و در شبکه های اجتماعی داستان های خاطره انگیز مشتریانتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار باعث میشود هم مشتریانتان احساس صمیمیت و توجه بیشتری کنند و هم احساسات خریداران بالقوه را بیشتر درگیر میشود.

این تبلیغات پاندورا نمونه ای عالی از یک تبلیغ خلاق و پر احساس در حوزه طلا و جواهر است. با اینکه در این تبلیغ جواهرات، مرکز توجه نیستند ولی ارتباط ویژه مادران با فرزندانشان به نمایش گذاشته شده و به طرز ظریفی آن را  با جواهرات ربط داده است.

به یاد داشته باشید که برای داشتن یک تبلیغ موثر و برنامه بازاریابی که برند شما را توسعه دهد و مشتریان زیادی برایتان به ارمغان بیاورد نیازی هزینه های سنگین کنید برای کسب وکارهای متوسط ، خلاقیت حرف اول را میزند. برای رسیدن به این هدف ، شما باید اصیل باشید و مخاطبان خود را بخوبی بشناسید تا بدانید و بتوانید آنچه را که می خواهند به آنها بدهید. در مرحله بعدی ، باید این داستان ها را به گوش خریداران و مشتریان بالقوه تان برسانید.

 وبسترهای آنلاین مثل شبکه های اجتماعی که خریداران بالقوه تان آنجا بیشتر حضور دارند یا وب سایت برندتان، در انجام این کار بهترین و مناسب ترین ابزار هستند. تا تبلیغاتی را که روی آنها فکر و سخت کار کرده اید مشاهده کنند.

 

از فرصت های فضای آنلاین برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید

 

طبق تحقیقات صورت گرفته حدود دو سوم از افرادی که اقدام به خرید طلا و جواهر میکنند ، فرایند خریدشان از جستجو در فضای آنلاین شروع شده است.

آنها از شبکه های اجتماعی و جستجو در گوگل برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و دیدن مدل ها استفاده میکنند. و این یعنی فروشندگان طلا و جواهر برای اینکه بتوانند به مشتریان بالقوه شان دسترسی داشته باشند و آنها را جذب کنند باید در بسترهای انلاین مانند شبکه های اجتماعی و نتایج بالای گوگل حضور داشته باشند.

تا با تامین اطلاعات و راهنمایی هایی که مشتریان بالقوه به ان نیاز دارند و جستجو میکنند ارتباطی مبتنی بر اعتماد و صمیمیت ایجاد کنند و طی یک سفر مشتری برنامه ریزی شده آنها را به خرید نهایی سوق دهند.

خریداران رابطه خوب و صادقانه با فروشگاه طلا یا جواهری که میخواهند خرید کنند را بسیار مهم و ضروری میدانند. و برای اینکه بتوانند اعتماد لازم را که پیش نیاز خرید جواهر است بدست بیاورند اولین کاری که میکنند جستجودر فضای آنلاین است. تجربیات و نظرات مشتریان قدیمی ، نحوه تعامل فروشندگان با مشتریان، طرح ها و مدل هایی که ارائه کرده اید ، محتوایی که قرار داده اید و .. مواردی هستند که احساس فرد را نسبت به شما و کسب و کارتان شکل میدهند.

اگر از شهرت بالا و مثبتی برخوردار باشید ، مشتریان بالقوه شما هنگام انتخاب بین شما و رقبای دیگرتان احساس اطمینان بیشتری می کنند. برخی از پلت فرم های آنلاین برای مشاغل طلا و جواهر بهتر از بقیه هستند. فقط باید بدانید که چگونه از آنها به درستی و به شکلی موثر استفاده کنید.

پلت فرم های مبتنی بر تصویر مثل اینستاگرام و فیس بوک

پس از گذشت حدود ده سال از راه اندازی اینستاگرام، اکثر افراد میدانند که اینستاگرام صرفا فضایی برای اشتراک گذاری میز نهار یا عکس های در حال تفریح و سفر نیست.بلکه یک شبکه اجتماعی بین المللی ست که به میلیون ها نفر فرصت می دهد در حوزه کسب و کارشان  روابطشان را تقویت کنند و به چشم بیایند.

طبق مطالعه Hubspot ، 70 درصد از کاربران اینستاگرام از این پلتفرم برای جستجوی اطلاعات مربوط به یک حوزه کسب و کاری  یا برند تجاری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده از این بستر بصری برای نشان دادن محصولات و تبلیغاتتان، روشی ایده آل برای دستیابی به مخاطبان جامعه هدف  و ایجاد و حفظ ارتباط با آنهاست.

با توجه به اینکه اکسسوری های طلا و جواهر حوزه ای دیداری ست . اینستاگرام بستری مناسب برای نمایش و معرفی هنر و مزیت های شماست . از طرف دیگر اینستاگرام شبکه ای استکه میتوانید با هزینه مناسب مشتریان بالقوه را جذب کنید و ارتباط موثری با آنها ایجاد کنید که منجر به خرید نهایی شود 

 

اصولی و هدفمند در فضای آنلاین حضور داشته باشید

داشتن یک پیج اینستاگرامی تنها بخشی از برنامه بازاریابی فروشگاه طلا و جواهر شماست. و با وجود تمام مزیت هایی که در ایجاد و حفظ ارتباط با جامعه هدف را دارد محدودیت های جدی نیز دارد.  
یکی از این محدودیت ها بحث مالکیت است اینکه اینستاگرام به راحتی میتواند تصمیم به بلاک یا حذف پیج شما بگیرد و صدای شما هم به هیچ کجا نرسد. یا بحث جمع آوری داده ها برای انالیز و شناخت بیشتر علاقه مندان و مشتریان درشبکه های اجتماعی بسیار محدود است و …
بنابراین پیشنهاد میکنم فارغ از بحث های تخصصی بازاریابی دیجیتال، همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذارید.و وب سایت و در صورت تمایل فروشگاه آنلاین کسب و کارتان را داشته باشید.
البته در مورد جواهرات گران قیمت بحث فروشگاه آنلاین شاید هنوز جای کار بسیاری دارد ولی نقش یک وب‌سایت موفق طلا و جواهر تنها در امکان فروش آنلاین خلاصه نمیشود.

وب سایت شما نماینده رسمی شما در فضای آنلاین است و وظیفه جذب ، هدایت و تبدیل بازدیدکنندگان جدید به خریداران نهایی را در فضای آنلاین به عهده دارد.  

تعداد بسیار زیادی از مشتریان بالقوه،  قبل از انجام خریدشان، برای کسب اطلاعات بیشتر و تصمیم گیری بهتر در موتورهای جستجو سرچ میکنند.

ممکن است این جستجو به این منظور باشد که با جدیدترین مدل ها آشنا شوند یا به دنبال اطلاعاتی باشند که در یک خرید مطمئن به آنها کمک میکند یا به دنبال مناسب ترین انتخاب متناسب با فاکتورهایشان باشد و …

و برد با فروشگاهها و افرادی ست که زودتر در نتایج جستجو حاضر میشوند و میتوانند آنچه خریدار بالقوه نیاز دارد در اختیارش قرار دهند و ارتباط و اعتماد اولیه را شکل دهند.

 ” محتوای وبسایت  به عنوان بخشی کلیدی در جلب توجه بازدیدکننده، اگر هدفمند و کاربردی تولید شده باشد میتواند ارتباطی مبتنی بر اعتماد و عمیق با خریدار بالقوه ایجاد کند . “

 

سخن پایانی

بحث بازاریابی  در فضای آنلاین که متخصصان به آن دیجیتال مارکتینگ میکویند شامل بخش های متنوع و گوناگونی میشود و اصطلاحاتش برای افراد ناآشنا با این حوزه ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد اما خودتان را درگیر اصطلاحات تخصصی نکنید.

روند کلی که ما در اجرای پروژه های مشتریانمان انجام میدهیم به این شکل است مشخص است

  • مشتریان ایده التان را انتخاب میکنید
  • مکان هایی که حضور دارند و وقت میگذرانند را شناسایی میکنید
  • به تامین محتوایی که به دنبالش هستند با آنها ارتباط اولیه را ایجاد میکنید
  • این ارتباط را به شکلی هدفمند و بررسی شده هدایت میکنید تا به خرید نهایی منجر شود
  • تجربه خریدی دلنشین را برای خریدار فراهم میکنید که دوست داشته باشد با دیگران نیز به اشتراک بگذارد
  • بعد از خرید هم رهایش نمیکنید به امان خدا ، بلکه با روش هایی ارتباطتان را برای خریدهای بعدی حفظ میکنید

درکش سخت بود؟ فکر نمیکنم! به این روند در اصطلاح تخصصی بازاریابی جاذبه ای یا بازاریابی درونگرا Inbound Marketing  میگوییم.

البته که  پیاده سازی این مدل بازاریابی در عمل برای موثر بودن و نتیجه قابل قبول گرفتن کارساده ای نیست و نیاز به مهارت ،تخصص  و البته صبوری دارد.

انجام یک سری فعالیت های پراکنده ممکن است بصورت سطحی نتایجی داشته باشد ولی اگر به دنبال انجام کاری ریشه دار برای توسعه کسب و کارتان در فضای آنلاین هستید که  در طی زمان رشد کند و پتانسیل روزافزون جذب ، هدایت و تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران را داشته باشد نیاز به پلن و برنامه ریزی اصولی و تخصصی در این حوزه دارید.

اگر در حوزه بازاریابی موثر در فضای آنلاین سوالی دارید میتوانید در پایین همین مطلب سوالتان را از من بپرسید
یا اگر بدنبال روشی سریعتر هستید میتوانید به شماره 22099 97 0902 در واتساپ پیام دهید