مسیر راه اندازی یک کسب و کار یا مدیریت یک مجموعه مسیر سخت و پرچالشی ست و بسیار مهم است افراد تاثیرگذاری در اطرافتان داشته باشید تا بتوانید از کمک و تجربیاتشان برای عبور برخی از چالش ها کمک بگیرید.
در ادامه تعدادی ازخانم های مدیر و صاحب کسب و کار، در مورد اینکه چطور میتوانید برند شخصی خودتان را ایجاد کنید و در دنیای تجارت و کسب و کار نسخه اصیل خودتان باشید از تجربیاتشان میگویند.

 

بهترین راه برای برندینگ شخصی و بازاریابی تخصص و مهارتتان : خودتان باشید

مخاطبین و مشتری های شما نسخه اصل و فیک شما را میتوانند بخوبی تشخییص دهند. اگر خودتون اون قدر خودتون رو قبول ندارید که باید با ماسک های فیک اعتبار بگیرید چطور میتونید از مشتری ها و همکارانتون انتظار داشته باشید که براتون ارزش و اعتبار قائل باشن و بهتون اعتماد کنن؟
ممکنه سعی کنید در جنبه هایی که تصور میکنید نباید ضعف داشته باشید، خودتون رو قویتر از چیزی که هستید نشون بدین و انرژی زیادی رو صرف پنهان کردن ضعف هاتون کنید . در حالیکه باید بپذیرید ما همه به عنوان یک انسان طبیعی نقاط ضعف و قوت متفاوتی داریم.
اگر ضعف هایی دارید میتونید به خودتون به روشهای مختلف کمک کنید ولی قبول کنید هیچ انسانی کامل نیست و از شما فقط یک نسخه در دنیا وجود داره.
و همین منحصر به فرد بودنتون هست که در کسب و کارتون بهتون کمک میکنه تا از دیگران متمایز باشید

خانم لین استوارت میگه “من دیگر خودم را مجبور نمی کنم چیزی باشم که نیستم”
و رعایت همین یک مورد، نه تنها فشار زیادی از روی دوش شما برمیداره و کم میکنه بلکه باعث میشه مشتریان شما نسخه واقعی تر و اصیل تری از شما رو ببیند و بنابراین راحتتر بتونن بهتون اعتماد کنند.

مثلا من خودم با اینکه مدیر مجموعه ارائه دهنده خدمات بازاریابی در فضای آنلاین هستم و بازخوردهای خیلی خوبی هم ازمشتری هامون میگیریم، ولی عموما بازاریابی کارم بصورت مستقیم برام آسون نیست. شاید در حالت ایده آل نباید اینطور باشه ولی هست و من هم قرار نیست تلاش کنم تا به خودم و دیگران خلافش رو ثابت کنم.

 

اجازه بدین افراد چهره همراه با لبخندتون بببینند

تاثیر اولیه که افراد در اولین برخورد با شما دارند فقط در چند ثانیه اتفاق میافته. و  دیدن چهره تون با لبخند میتونه انرژی مثبت و حالتی دوستانه رو به ذهن مخاطب منتقل کنه و همین لبخند ساده باعث میشه شما چندین گام در برقراری رابطه اولیه و ایجاد حس مثبت در مخاطبانتون جلو باشید.

 

 

جسورانه و منحصر به فرد صدای برندتان را به گوش مشتریان برسانید

ازینکه متفاوت عمل کنید نترسید. در وضعیت کنونی که در هر حوزه ای رقابت خیلی زیاد و تنگاتنگ شده، چیزی که میتونه به شما کمک کنه تا بهتر دیده شید جسارت برای متفاوت بودن و جلب توجه مشتریانتانتون هست . و برای اینکه بتونید جسور باشید باید به خودتون و کاری که انجام میدید ایمان داشته باشید.

البته حواستون باشه متفاوت بودن نه به هر قیمتی !

 

 

هرکاری انجام میدهید روی پیامی که برندتان منتقل میکند تاثیر میگذارد

برندی که تعریف میکنید باید معرف شما ، استایل کارتون و مشتری هاتون باشه. برند شما پیامی هست که با اون شناخته  میشید و همه کسب و کارتون حول این پیام میچرخه .
برای اینکه برندتون بصورت منسجم پیام درستی رو منتقل کنه باید دقیقا بدونید به چه چیزی میخواین شناخته شید؟!

و وقتی اسم برندتون میاد چه  خصوصیت بارزی در ذهن مخاطبینتون بدرخشه

در مورد بازار هدفتون و مشتری های بالقوه تون تحقیق کنید و بعد تصمیم بگیرید بهترین و ایده آل ترین مشتریانتون چه افرادی هستند و چه خصوصیت مشترکی دارند.
و حالا بنا بر ارزشی که به این مشتریان میخواین ارائه کنین پیام برندتون رو به شکلی شفاف ایجاد کنید . تمام کارهایی که برای بازاریابی کسب و کارتون انجام میدین باید حول این پیام بچرخه و از پیام و سبک برند حمایت و پیروی کنه .رنگ ها ، سبک ، لوگو، وب سایت و .. باید از یک ظاهر منسجم برخوردار باشه. همینطوردر فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی باید این انسجام باید حفظ بشه.

برند شما باید بتونه به مشتریانتون بگه شما کی هستید و چه ارزش متمایزی از دیگر رقبا در اختیارشون قرار میدین؟
برای مثال ممکنه بخواین برندتون پیام لاکچری بودن یا خاص بودن رو در ذهن مخاطب ایجاد کنه . برای اینکه بتونید این پیام منتقل کنید باید سبک دیزاین ، رنگ هایی که انتخاب میکنید و حتی نحوه پوشش و رفتار پرسنل تون در این راستا حرکت کنه.

 

احساسات تان  را کنترل کنید

از اینکه برندتون بر مبنای شخصیت تون شکل بگیره نگران نباشید، ولی با این حال همیشه مراقب واکنش های احساسی تون در شبکه های اجتماعی باشید.

ممکن هست کسی به کارتون انتقاد یا توهین کرده باشه و این موضوع باعث بشه بخواین سریع واکنش نشون بدید ولی صبر کنید …

عموما اولین واکنش ها، بهترین واکنش ها نیستند و نوع واکنشی که میدین اگر حساب شده نباشه ممکنه به ضرر برندتون تمام شه. مهمه که همیشه قبل از ارسال مطلب، خوب فکر کنید و تمام جنبه ها رو مد نظر قرار بدین و از خودتون بپرسین آیا این پست یا کامنت، برند شخصی تون رو قوی تر میکنه یا بهش آسیب میزنه . شاید بهتر باشه به جای راه انداختن یک جنجال بی فایده، برخورد متفاوتی پیش بگیرید.

خلاصه: 9 نکته مهم درباره برندینگ که خانم های مدیر و صاحب کسب و کار باید توجه کنند

 

  1. جامعه ای از افراد همفکر ایجاد کنید.
  2. اصیل باشید.
  3. برای دیگران ارزش قائل شوید.
  4. دانش خود را به اشتراک بگذارید.
  5. جای خود را در بازار پیدا کنید و بهترینتان را ارائه دهید
  6. نام تجاری شما شهرت شماست. خرابش نکنید.
  7. تحقیقات بازار و رقبا را فراموش نکنید.
  8. یک برند تجاری منسجم ایجاد کنید و به اصول برندتون پایبند باشید.
  9. مواظب احساسات تون باشید ، و مسائل رو شخصی برداشت نکنید.

حالا – این نکات را با دیگر دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید!