این دستورالعمل 5 مرحله ای را برای صفحات فروش به خاطر بسپارید

و مخاطبان بیشتری را تبدیل به خریدار نهایی کنید

 

در این مطلب به زبان ساده و طی چند گام میخواهم برایتان توضیح دهم چطور میتوانید صفحه فروشی بنویسید که بتواند خیلی خوب بفروشد و بازدیدکنندگان بیشتری را به خریداران نهایی تبدیل کند. صفحه ای که بتواند جنبه های مختلف ارزشمندی محصول یا خدمات شما را، که مدت ها برای فراهم کردنش تلاش کرده‌اید ، به مشتری نشان دهد.

با اینکه صفحات فروش خدمات یا محصولات شما وظیفه سنگینی به عهده دارند، ولی هنوز هستند مدیرانی که هزینه های زیادی برای  بخش های مختلف تبلیغات و بازاریابی صرف میکنند ولی وقتی به قسمت حیاتی کار میرسند کم می آورند وبجای طراحی  و تولید محتوای اصولی برای صفحه فروش، یک متن کپی پیست میکنند و دوتا عکس میگذارند تنگش و تمام . یعنی دقیقا در نقطه ای که کاربر بخش عمده ای از سفر مشتری را طی کرده و حالا باید تصمیم بگیرد که دکمه پرداخت نهایی را کلیک کند.

طرف صحبتم مدیرانی نیستند که حاضرند برای کمتر هزینه کردن مالی، کلی از منابعشان را پرت کنند و هدر دهند، بلکه در مورد مدیرانی صحبت میکنم که با وجود آگاهی و بینش عمیقی که به اهمیت بازاریابی اصولی و هدفمند دارند، باز هم از این بخش مهم فرآیند سفر خریدار غافل میشوند.

صفحه فروش یکی از مهمترین  قسمت های فرآیند فروش آنلاین شماست. زیرا بصورت 24 ساعته در هفت روز هفته ، در قالب یک نیروی فروش  فعال در مجموعه شما کار میکند.

صفحه فروش شما باید بتواند بخوبی پاسخگوی سوالات و ابهامات ذهن خریدار بالقوه باشد تا با برداشتن موانع تصمیم به خرید ، و به حداقل رساندن ریسک خرید در ذهن کاربر، فروش را به مرحله نهایی و قطعی برساند.

در لحظه حساس تصمیم‌گیری کاربر ، این صفحه فروش شماست که حضور دارد و قرار است
این معامله را به مرحله خرید نهایی برساند.

محتوای صفحه فروش شما از هر نوعی که باشد چه متنی، تصویری، صوتی یا ویدئویی، باید بتواند ارزش محصول یا خدمات شما را با ارائه اطلاعات مورد نیاز فرد، نشان دهد و نسبت به ارزشی که بواسطه محصو ل یا خدماتتان در اختیارشان قرار خواهد گرفت مشتاق کند .

صفحه فروش شما با پاسخ به سوالهای احتمالی که در ذهن خریدار بالقوه وجود دارد ، باعث ایجاد اطمینان کافی در ذهن کاربر برای خرید میشود .

برای افرادی که به نوشتن مقالات و یا کپشن نویسی عادت دارند نوشتن متون کپی رایتینگ صفحات فروش احتمالا کمی دشوار خواهد بود، زیرا در محتوای صفحه فروش (کپی رایتینگ) شما متمرکز بر متقاعدسازی هستید.

برویم سراغ اصل مطلب :

 

چگونه یک صفحه فروش پرفروش بنویسیم؟

در ادامه بصورت دستوالعمل گام به گام برایتان توضیح میدهم چگونه میتوانید یک صفحه فروش متقاعدکننده بنویسید حتی اگر متخصص این کار نیستید.

 

بصورت کلی صفحه فروش شما شامل سه هدف اصلی ست

  •  ابتدا کاربر را با بیان یک هدف جذاب در عنوان مشتاق کنید.
  • کاری کنید در مورد نیاز یا دغدغه‌ای که دارند و میخواهند به آن پاسخ دهند یا برطرف کنند، فکر کنند.
  • متقاعدشان کنید که یک راهکار کاربردی قابل اعتماد و هوشمندانه پیدا کرده اند. که میتوانند با یکارگیری آن، آینده ای بهتر و بدون دغدغه داشته باشند.

فهرست مطالب:

  • محتوای تشکیل دهنده صفحه فروش خود را گردآوری کنید
  • جای‌گذاری های محتوا و اجزا محتوایی صفحه فروش خود را مشخص کنید
  • محتوای اثربخش برای صفحه فروش تان تولید کنید
  • در صورت نیاز، محتوای تکمیلی اضافه کنید
  • صفحه فروش خود را لانچ و آزمایش کنید

گام اول : محتوای مورد نیاز را گردآوری کنید

مطمئنا گردآوری محتوای مورد نیاز، به شما میکند کار را با سرعت بیشتر و متمرکزتری پیش ببرید.

 

آنچه برای طراحی  و نوشتن یک صفحه فروش با بازده بالا نیاز دارید:

 

  • بصورت مفصل و باجزئیات بررسی کنید چرا افراد در جستجوی راهکاری که ارائه میدهید هستند. چه مشکل ، دغدغه یا چالشی دارند که میخواهند برطرف کنند. آیا مشکلی که دارند واقعا به همان شکلی هست که میگویند ؟
  • با جزئیات توضیح دهید که بعد از استفاده از محصول یا خدمات شما انتظار چه چیزی را میتوانند داشته باشند. تا حد امکان به زبان خودشان بیان کنید
  • چه چیزی مانع پاسخ مثبت خریدارن بالقوه به پیشنهاد شما میشود؟

به موانع درونی و ذهنی آنها فکر کنید ( این برای من جواب نمیده… ، وضعیت من خیلی بدتر از این حرفاست، اگر مثل خیلی تبلیغ های دیگه فقط در حد ادعا باشه چی و …
و همچنین به موانع بیرونی ( خیلی زمان میبره وقتشو ندارم و احتمالا باید گرون باشه ، …

 

  • چه چیزی باعث تمایز پیشنهاد شما میشود؟

چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز میکند. چه چیز منحصر به فردی دارید که دیگران ندارند؟ این مورد میتواند به سادگی “شما میتوانید توجه شخصی من را داشته باشید ” یا به پیچیدگی ” شما به فرمول های اختصاصی ما دسترسی خواهید داشت ” باشد.

 

  • به مخاطب کمک کنید بتواند به کاربردی و نتیجه بخش بودن خدمت یا محصولتان، اعتماد بیشتری پیدا کند.
    چند تا از بهترین نظرات رضایتمندانه مشتریان قبلی و نتایجی که با کمک محصول یا خدمات شما گرفته اند ، گواهینامه های معتبری که در این حوزه کسب کرده اید یا جایزه هایی که گرفته اید میتواند در رسیدن به این هدف به شما کمک کند.

 

  • شرح مختصری از نحوه اینکه خدمت یا محصول شما چطور میتواند این راهکار را عملی کند، بدهید.

محصول یا خدمتی که ارائه میکنید، چطوری کار میکند؟ در صورت خرید از شما، دقیقاً انتظار چه چیزی را می توانند داشته باشند؟ مثل  بازه های زمانی ، لیست مطالبی مانند برنامه یا سرفصل ها  و غیره را میتوانید مطرح کنید

 

  • کاربر را دعوت به اقدام مد نظرتان کنید که در اینجا گرفتن تصمیم برای خرید است و با ارائه پکیج خدمات یا محصولات و قیمت هر یک از آنها انجام میشود. سعی کنید هریک از بسته های پیشنهادی را با جزئیات آنچه ارائه میکنند توضیح دهید.
  • اگر جزو استراتژی کارتان است تضمین را فراموش نکنید. زیرا تضمین ریسک خرید را در ذهن خریدار بالقوه بسیار کم میکند. البته تضمین بهتراست حالت کلی نداشته باشد و بصورت مشخص در مورد نگرانی هایی که فرد در قبال خرید از شما دارد، پیشنهاد شود.

 

 

گام دوم : جایگذاری ها را در صفحه فروش مشخص  و طراحی کنید

تولید محتوا برای صفحه فروش، با تولید محتوای یک مقاله، متقاوت است زیرا در صفحه فروش ، تمرکز روی تبدیل بازدیدکننده به خریداراست.

Sales pages are designed to move people from feeling interested to taking decisive action.

صفحات فروش طراحی و ایجاد میشوند تا کاربر را از مرحله علاقه مندی  به  مرحله تصمیم به خرید و پرداخت نهایی ببرد.

در ادامه چند سوال رایج در مورد صفحات فروش را باهم بررسی میکنیم

 

یک صفحه فروش پربازده،  چه اندازه ای باید باشد؟

اینکه صفحه فروش تان چه اندازه‌ای باید باشد را قیمت محصول یا خدماتتان تعیین میکند.خودتان را به عنوان مشتری تصور کنید. شما برای خریدی با قیمت  20هزار تومان نیاز به فکر کردن زیادی ندارید. در مورد هزینه 200 هزار تومان شاید لازم باشد کمی بیشتر فکر کنید. و ممکن است قبل از خرید محصول یا خدمتی با قیمت 20 میلیون تومان ، به اطلاعات زیادی نیاز داشته باشید.

هر چه قدر قیمت محصول یا خدماتتان بالاتر باشد ، اطلاعات کامل تر و جامع تری باید به خریدار بالقوه ارائه کنید.

 

چطوری صفحه فروش را طراحی کنیم ؟

از قالب صفحه فرود یا landing page استفاده کنید.  یعنی در صفحه فروش نباید هیچ لینک خارجی وجود داشته باشد – نوار منو ، سایدبار، هدر و فوتر نداریم . تمام توجه  کاربر را باید متمرکز روی متون کپی رایتینگ ، تصاویر و محتوای فروش حفظ کنیم .

عناوین اصلی را در مرکز قرار دهید. و به میزان کافی فضای سفید خالی اطرافشان در نظر بگیرید که خیلی خوب به چشم بیایند.

سلسله مراتب بصری را رعایت کنید. با قرار دادن یک تیتر بزرگ و پررنگ در بالا ، نگاه کاربر را مدیریت کنید و سپس با استفاده از عناوین و زیرعنوان ها با اندازه کوچکتر ، نگاه و توجهش را در ادامه صفحه هدایت کنید.

از لیست ها استفاده کنید و بولت لیست ها را متقارن نگه دارید.برای محتوای انگلیسی پیشنهاد میکنم از فعل ها برای شروع جمله استفاده کنید.

 

از چه تصاویری در صفحه فروش استفاده کنم؟

محتوای بصری اعم از تصاویر و ویدئو ها کمک بسیار زیادی در ایجاد محسوس بودن محصول یا خدمات میکنند.
اگر محصول میفروشید از یک تصویر قهرمانانه استفاده کنید و  تمام احساساتی که میخواهید در خریدار بالقوه برانگیخته کنید را در تصویر نشان دهید.

اگر خدمات می فروشید از تصاویری استفاده کنید که احساس رضایتمندی خریداران را بعد از استفاده از خدمات نشان میدهد.

برای حفظ توجه و اشتیاق کاربر به اسکرول کردن، از تصاویر اضافی استفاده کنید در هر پیمایش صفحه، حداقل یک تصویر .

افزودن تصویر گارانتی و ضمانت نامه نیز میتواند در ایجاد اعتماد و کاهش ریسک بسیار تاثیرگذار باشد

اینفوگرافیک کاربردی زیر به شما نشان می دهد که چگونه صفحه فروش خود را طراحی کنید.

 

آموزش ایجاد صفحه فروش هدفمند و پرفروش
طرح کلی صفحه فروش پرفروش

 

از این تصویر، به عنوان نمونه طراحی صفحه فروش خود استفاده کنید تا بتوانید محتوا صفحه فروش تان، را با ترتیب صحیح ارائه دهید.

به یاد داشته باشید – یک صفحه فروش نباید منو ولینک پاورقی داشته باشد. ما می خواهیم همه نگاه ها به پیشنهاد شما باشد!

 

 

گام سوم : چگونه برای صفحه فروش تولید محتوا کنید

این موارد را برای صفحه فروش تان در نظر بگیرید.

عنوان : عنوان اصلی « تمرکز بر نیاز و هدف خریدار بالقوه بصورت مخاطب قرار دادن دوم شخص » و بیان اصلی ترین ارزشی که ارائه میکنید.

برای مثال

  • چگونه قدرتی را که در بیست و پنج سالگی داشتید، فقط با 15 دقیقه تمرین درهر روز بدست آورید
  • وب سایتی داشته باشید که جریان مداوم مشتری را برای کسب وکارتان به ارمغان بیاورد

توجه داشته باشید که این عناوین:

مستقیما برای خواننده نوشته شده است و بر منافع اولیه وی متمرکز است.

اشتباه رایج : یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مدیران یا بازاریابان انجام میدهند این است که بجای توجه به خریدار بالقوه و مشکلی که برای آن نگرانی دارد، به توضیح خصوصیات و مزیت های محصول یا خدمات خودشان میپردازند. باور کنید یا نه ، افراد به شما و کسب و کارتان اهمیتی نمیدهند، آنها بدنبال رفع مشکل خودشان هستند و زمانی به شما توجه میکنند که حدس بزنند خدمت یا محصول شما میتواند به آنها کمک کند.

بیان نمایی از درد و نیاز مخاطب به شکل همدلانه :

نمایش درد و مشکل کاربر از بعد احساسی با زبانی همدلانه :

به کاربر نشان دهید مشکل، درد، نیاز یا دغدغه ای که دارد را بخوبی درک میکنید. اجازه دهید احساساتی که تجربه میکند و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم میکند را بصورت همدلانه از زبان شما بشنود

توصیف آینده ای بهتر [وقتی که این دغدغه رفع شود ]:
برای فرد آینده بهتری که بدون این مشکل یا نیاز خواهد داشت را به تصویر بکشید. هر چه قدر شناخت بهتری نسبت به درد ، سرخوردگی یا چالشی که خریدار بالقوه شما با ان مواجه است داشته باشید بهتر میتوانید آینده بدون این درد را برایش با بیشترین تاثیرگذاری به تصویر بکشید.

بیان راهکار حل این مشکل یا نیاز :

بسیار خوب. حالا دیگر زمان ارائه راهکار و پیشنهاد شماست. خریدار بالقوه احساس میکند شما به خوبی او را درک میکنید و دقیقا میدانید او چه مشکل یا نیازی دارد و از طرف دیگر با تصویرسازی آینده بهتر، او را مشتاق کرده اید. حالا میخواهد بداند چطور میتواند این تصویر از آینده ای جذاب را برای خودش محقق کند و حالا وقت بیان پیشنهاد  و راهکار شماست

همانطور که درمورد پیشنهادات و راهکارهایتان توضیح می دهید ، حتما در مورد مزایا و ویژگی هایش نیز صحبت کنید.

اینکه دقیقا طی چه روشی و به چه شکلی قرار است این راهکار به فرد کمک کند.

مزایت ها و نتایج جذابی که  پیشنهاد شما ارائه می دهد را توصیف کنید حتی میتوانید مزایا و ویژگی ها را در لیست های جداگانه به اشتراک بگذارید یا با استفاده از ساختار زیر آنها را با هم ترکیب کنید:

[با این ویژگی] بنابراین می توانید [این سود را ببرید].

مثال: “با یک دستورالعمل گام به گام 5 مرحله ای ، می توانید یک صفحه فروش فوق العاده در تبدیل بازدیدکننده به مشتری داشته باشید .”

نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را نشان دهید:

از نظرات و تجربیات مشتریان استفاده کنید بهتر است این نظرات بصورت یک عکس و چند جمله باشد. اگر امکان استفاده و به اشتراک گذاری نظرات را بصورت ویدئویی داشته باشید که چه بهتر!

حالا نوبت به بحث شیرین لیست قیمت ها و دکمه خرید میرسد.
قیمت ها میتواند بصورت تک محصول یا پکیجی ارائه شود که بستگی به حوزه تجارت و استراتژی کسب و کارتان دارد.

ارائه ضمانت نامه یا گارانتی:

برای محصولات ارزان قیمت  عموما نیازی به ارائه گارانتی ندارید. اما برای محصولات با قیمت بالاتر ، تضمین به خریداران احتمالی کمک می کند تا با ریسک کمتر و جرئت بیشتری اقدام به خرید کنند

 

گام چهارم: محتوای تقویتی اضافه کنید

در مطلب بالا اشاره کردم که اگر محصول یا خدمتی دارید که قیمت بالایی دارد باید اطلاعات بیشتری در اختیار خریدار بالقوه قرار دهید
ولی چطوری؟

کار سختی نیست ، کافی ست ازمواردی که در بالا اشاره کردیم استفاده کنید ، فقط آنها را بسط دهید و به زبان دیگر یا نوع دیگری از محتوا تکرار کنید تا صفحه طولانی تر شود.

محتوایی که برای صفحه فروش محصول یا خدمات با قیمت نه چندان گران یا پایین میتوانید استفاده کنید

عنوان

درد، مشکل یا نیاز فعلی  فرد را بیان کنید
: نشان دهید که بخوبی میتوانید مشکل فرد را درک کنید و با همدلی درد و دغدغه ای که  دارد را بیان کنید

آینده بهتری را برایشان توصیف کنید : وقتی بتوانید از پس این مشکل بر بیایید چه تغییری ایجاد خواهد شد

  1. راه‌حل تان را برای حل این مشکل یا نیاز رو کنید
  2. راه‌حل تان را با مزیت ها و ویژگی هایی که دارد توضیح دهید
  3. نظرات و تجربیات خریداران قبلی را نشان دهید . در این حالت ویدئو بسیار تاثیرگزار از تصویر و متن عمل میکند
  4. قیمت بدهید
  5. تضمینی که برای محصول یا خدماتتان در نظر گرفته اید ارائه کنید.
  6. محتوایی که برای صفحه فروش محصول یا خدمات با قیمت بالا میتوانید استفاده کنید

عنوان

  1. درد، مشکل یا نیاز فعلی فرد را بیان کنید
    : نشان دهید که بخوبی میتوانید مشکل فرد را درک کنید و با همدلی درد و دغدغه ای که  دارد را بیان کنید
  2. آینده بهتری را برایشان توصیف کنید : وقتی بتوانید از پس این مشکل بر بیایید چه تغییری ایجاد خواهد شد
  3. راه‌حل تان را برای حل این مشکل یا نیاز رو کنید
  4. راه‌حل تان را با مزیت ها و ویژگی هایی که دارد توضیح دهید
  5. نظرات و تجربیات خریداران قبلی را نشان دهید.
  6. از آنها بخواهید کاری انجام دهند و گزینه های قیمت گذاری را نشان دهید
  7. تضمینی که برای محصول یا خدماتتان در نظر گرفته اید ارائه کنید.
  8. ویژگی ها و مزایای بیشتری اضافه کنید
  9. نظرات بیشتری از مشتریان و خریدارن قبلی به اشتراک بگذارید. در این حالت ویدئو بسیار تاثیرگزار از تصویر و متن عمل میکند
  10. از آنها بخواهید تصمیم به خرید بگیرند و دوباره پکیج های قیمتی را نشان دهید
  11. دوباره تضمین ارائه دهید
  12. ویژگی ها و مزایای بیشتری اضافه کنید
  13. نظرات بیشتری از مشتریان و خریدارن قبلی به اشتراک بگذارید
  14. درخواست خرید کنید و دوباره پکیج های قیمتی را نشان دهید
  15. مجدد تضمین را ارائه دهید
  16. تفاوت اصلی بین صفحات فروش محصولات ارزان و گران قیمت در طول و میزان ارائه اطلاعات است.
  17. وقتی در حال نوشتن یک صفحه فروش برای یک محصول یا خدمات گران قیمت هستید

 چهار بخش آخر بالا را هر بار بیش از یک بار با اطلاعات جدید تکرار کنید.

 

 

گام پنجم: صفحه فروش خود را ارائه دهید و بازخورد بگیرید

 

توجه داشته باشید همیشه از ابتدا نمیتوانید به بهترین و نتیجه بخش‌ترین صفحه فروش در اولین تجربه طراحی و نوشتن برسید. طرف حساب شما انسان‌ها هستند و ممکن است رفتاری یا فیدبکی متفاوت از آنچه شما پیش بینی میکنید، انجام دهند بنابراین گاهی برای اینکه متوجه شوید چه چیزی برای شما کار میکند و چه چیزی خیر، لازم است گزینه های متعددی را تست کنید. عموما روش A/B  تستینگ را برای تست انجام میدهیم.

توجه داشته باشید،هر ازچند گاهی باید نگاه دوباره ای به صفحه فروشتان داشته باشید . سبک های صفحه فروش تغییر می کند. پیشنهادات شما ممکن است تغییر کند. شما در طی زمان رشد خواهید کرد و این رشد میتواند در تصمیم خرید کاربران تاثرگذار باشد.

بنابراین با گذشت زمان ، نیازهای شما تغییر خواهد کرد و صفحه فروش شما نیز نیاز به تغییراتی پیدا میکند.

ولی این بار دیگر لازم نیست صفحه فروش را از ابتدا بنویسید ، شما به سادگی میتوانید  بخش هایی که نیاز است را اضافه یا به‌روز‌رسانی کنید – و این بسیار آسان تر از شروع از ابتدا است!

امیدوارم با کمک نکاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار دادم، بتوانید صفحات فروش پربازده و با سوددهی بالا، برای محصولات و خدماتتان ایجاد کنید.

یا اگر زمان این کار را ندارید، یا ترجیح میدهید چند فرد متخصص، با رعایت همه جوانب اصولی،  این صفحه را برایتان تولید کنند با ما تماس بگیرید.